Powracamy do czasów, kiedy wikingowie podbijali ziemię. W krainie Northgard musimy stawić czoła przeciwnikom, niech Freya ma nas w opiece.
Strategia czasu rzeczywistego, która wprowadza nas w klimaty nordyckiej mitologii. Powiew świeżości dostarczone prosto od Shiro Games, pozwala wcielić się w prawdziwego wikinga, który przypłynął podbić nowe ziemie, zasiedlić się, łupić, plądrować.
Wprowadzenie do kampanii.
Na sam początek polecam Tryb Fabularny, który zawiera przez pierwsze misje wprowadzenie do gry, a później rozwija historię i stawia przed nami coraz to trudniejsze wyzwania. Kampania zaczyna się od historii klanu, który został wymordowany i jedynie przeżył syn wodza, w którego się wcielamy. Postanawiamy się zemścić na naszym oprawcy i zaczynamy swoją podróż do wyspy Northgard. Po drodze spotykamy inne klany, które sprzymierzają się z nami w pokojowy sposób lub wywalczając sobie ich lojalność. Są trzy tryby trudnośc do wyborui: Normalny, Trudny, Ekstemalny oraz po wykonaniu każdej misji, gra oferuje nam ponowne wrócenie do misji poprzez dodatkowe cele, wszystko jest związane z osiągnięciami, które w trakcie gry zdobywamy.
Różnorodność klanów.
Oprócz kampanii, możemy zagrać w Tryb Jednoosoby, gdzie tworzymy swoją rozgrywkę na losowo renderowanej mapie z graczami SI. Tryb Wieloosobowy, gdy mamy ochotę zagrać ze znajomymi lub stawić czoła w rankingowych rozgrywkach. Podstawowa wersja gra oferuje sześć różnorodnych klanów: Klan Jelenia, Klan Kozy, Klan Wilka, Klan Kruka, Klan Niedźwiedzia, Klan Dzika. Każdy różni się od siebie stylem gry, dzięki unikalnym pasywom, jednostkami czy całą mechaniką. Na ten moment zostały dodane trzy dodatkowe klany: Klan Węża, Klan Smoka, Klan Konia, lecz niestety w postaci DLC, za które trzeba zapłacić cenę w okolicach 18zł za każdy z osobna. Wszystko zależy w jakiej skórze czujemy się lepiej. Czy powolny progres, farma, skupienie się na ekonomii, czy produkcja wojsk i szybki podbój kolejnych terytoriów.
Wygląd rozgrywki.
Każda wyspa jest podzielona na pola z ograniczoną ilością budynków do wybudowania (można zbudować jedną wieżę obroną na każdym polu pomijając to ograniczenie). Zaczynamy z jednym budynkiem, Ratuszem, podstawowymi surowcami oraz z kilkoma mieszkańami. Musimy zapewniać jedzenie i drewno na opał dla mieszkańców, złoto do utrzymywania budynków czy wojsk. To wszystko utrudnia nam nadchodząca co roku zima, podczas której surowce znacząco szybciej się zużywają. W trakcie rozgrywki zdobywamy folklor, który pozwala nam na rozwijanie drzewek dających nam bonusy. Świeżością są relikty, które możemy stworzyć w Kuźni, jest kilka podstawowych i każdy z klanów ma swój unikalny, mając możliwość stworzenia tylko jednego (Klan Konia w tym wypadku może aż dwa!). Zwyciężyć możemy na kilka sposobów, podstawowa dominacja, mądrość dzięki wspomnianemu folklorowi, handel, sławę lub specjalnemu punktowi na mapie. Punktów jest kilka i każdy z nich ma inną mechanikę, zwykłe przejęcie, bronienie go czy wytworzenie potężnej broni. Gdy nawet na najwyższym poziomie trudności mapy jak i botów czujemy, że nadal jest za łatwo polecam tryb RAGNAROK (koniec świata w mitologii nordyckiej).
I ty możesz zostać wikingiem!
Przyjazny interfejs, dzięki któremu nie pogubimy się co gdzie do czego jest. Rozbudowana rozgrywka, która nadal jest polepszana przez twórców. Nowe klany wprowadzające nowe mechaniki To wszystko zamknięte w miłej dla oka oprawie graficznej. Gra na steamie kosztuje 107,99zł, ale na G2A można ją wyrwać już w okolicach 40zł.
• Rekomendowane: Intel Core i5 3.1 GHz, 2 GB RAM, karta graficzna GeForce GTX 660 / Radeon HD 7800 lub lepsza, 1GB HDD
*Grafiki pochodzą z gry oraz oficjalnego sklepu steam.