Z serii blueprint, dziś wykańczamy nasz projekt i prezentujemy efekty końcowe. Scalamy wszystkie warstwy do jednej, którą modyfikujemy.
Blueprint to inaczej rysunek techniczny, używany np. przez architektów. Nazwa wzięła się od charakterystycznego, niebieskiego tła. Zazwyczaj ten typ rysunku przedstawia zaawansowane konstrukcje mechaniczne i architektoniczne, opisane w równie zaawansowany sposób, dlatego nasz projekt będzie jedynie luźnym nawiązaniem do tego stylu.
- Zacznij od wczytania projektu z poprzednich części. Jeśli nie planujesz żadnych zmian w ułożeniu elementów scal wszystkie warstwy. Następnie dodaj ciemnoniebieskie tło.
- Utwórz delikatny gradient rozjaśniający tło.
- Zmień kolor wszystkich obiektów na biały.
- Dodaj także cienkie białe linie, o niskim stopniu krycia. Powinny być one właściwie niewidoczne, stanowić element tła. Możesz narysować je odręcznie, za pomocą pędzla lub skorzystać ze wzoru siatki dostępnego w internecie.
- Do wszystkich warstw należy dodać także lekki szum oraz delikatną teksturę, np. drobne rysy. Dzięki temu nasz projekt będzie wyglądał o wiele bardziej realistycznie, zwłaszcza w większym przybliżeniu.
- Na koniec możesz również przyciemnić kompozycję na pomocą panelu poziomów.