Minecraft Dungeons został zainspirowany klasycznymi grami hack & slash w kwadratowym świecie, gdzie przemierzamy bezkresne lochy.
Klocki, klocki, wszędzie klocki. Gra która, osiągnęła niesamowitą popularność, której nikt się nie spodziewał. Oczywiście mowa o Minecraft, który miał swoją premierę w 2011 roku. Stworzony został na początku przez jedną osobę, co jest zdecydowanie dużym osiągnięciem. Tytuł został sprzedany dla firmy Microsoft w 2014 roku. Pojawiają się coraz to wyższe wersje, gra jest ciągle rozwijana. Wprowadzane są nowi przeciwnicy czy nowe mechaniki. Na E3 w 2018 roku studio zapowiedziano Minecraft Dungeons, które na pierwszy rzut oka przypomina nam hack & slash, w kwadratowym świecie.
Wejdźmy do lochów.
Minecraft Dungeons jest oparty na Unreal Engine 4. Inspirowany klasycznymi lochami, tudzież dungeonami czy samym Diablo. Rozgrywkę poprowadzimy z maksymalną liczbą czterech osób, gdzie każdy po opuszczeniu sesji może dołączyć ponownie. Celem jest pokonanie złego Arch-Illager. Podczas wędrówki zdobywamy łupy oraz bronie. Rozwijamy swoją postać, aby móc korzystać z potężnych zaklęć czy ataków specjalnych. Walki toczymy mając bezpośredni kontakt z przeciwnikami poprzez walkę bronią białą lub z dystansu używając chociażby łuku. Tytuł w sobie ma zawierać wiele mechanik z łamigłówkami, które będziemy musieli rozwiązać, aby móc przejść dalej. Nie będzie klas postaci, wszystko będzie zależeć od naszego wyposażenia na niej. Po przejściu trybu fabularnego, zostaną odblokowane dla nas dodatkowe tryby trudności. Ekwipunek będziemy zdobywać tylko wyłącznie w grze, co oznacza, że nie powinny zostać wprowadzane żadne mikrotransakcje czy lootboxy.
Premiera Minecraft Dungeon ma nastąpić wiosną 2020 roku. Cena ma wynieść 20 dolarów za samą podstawkę lub wraz z przepustką sezonową, która zawiera dwa DLC za 30 dolarów. Gra będzie dostępna na PC, Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch oraz w ofercie Xbox Game Pass.
*Grafiki pochodzą z: minecraft.net