Sins Of a Solar Empire. Jak zbudować galaktyczną potęgę?

Sins of a Solar Empire jest bardzo skomplikowanym tytułem RTS ale my pomożemy Ci wkroczyć w tajniki tej gry i przyczynimy się do wielu Twoich zwycięstw.

Przedstawienie pacjenta.

            W 2008 roku studio Ironclad Games wypuściło na świat grę pod tytułem Sins of a Solar Empire, jest to gra strategiczna tocząca się w czasie rzeczywistym a jej akcja toczy się w przestrzeni około planetarnej gdzie przyjdzie nam budować i rozwijać naszą cywilizację. Tytuł został wydany wyłącznie na komputery z systemem Windows.

Wybór rasy i strony konfliktu.

            W Sins of a Solar Empire mamy do wyboru trzy rasy, a mianowicie ZKH, Vasari i Adwent z czego każda z ras ma dwa odłamy a mianowicie lojalistów i buntowników. Każda z ras ma inne bonusy, jednostki i budowle zaś różnice między lojalistami a buntownikami danej frakcji już są znacznie mniejsze ponieważ różnią się, niektórymi badaniami ale przede wszystkim mają różniące się od siebie okręty zwane Tytanami. Każda z wymienionych nacji ma zarysowaną fabułę w opisie podczas wyboru. Osobiście najwięcej gier mam rozegranych jako buntownicy ZKH tak więc niniejszy poradnik tyczyć będzie się tej nacji.

Perki buntowników od ZKH.

            ZKH są ludzmi negatywnie nastawieni do innych przez najazd Vasarian, którzy zniszczyli ich świat. Buntownicy przez wiele lat gromadzili broń co skutkuje teraz tym, iż posiadają ogromny arsenał – teraz więc nie dziwi fakt, że posiadają ofensywnego tytana. Omówienie tego okrętu znajdzie się w późniejszej części artykułu. Największym atutem Buntowników ZKH jest możliwość podpisania pokoju z piratami i frakcjami neutralnymi co sprawia, że będziemy mogli rozwijać się w spokoju w momencie kiedy inni będą musieli bronić się przed pirackim atakiem. Zbrojna Koalicja Handlowa pod władzą buntowników może nawet rekrutować jednostki piratów co sprawia, że w kryzysowych sytuacjach możemy otrzymać natychmiastowe wsparcie. Dość istotne są też badania, które sprawiają, że ZKH będzie wykradać kredyty z bombardowanej planety dzięki czemu agresywne zagrania przyśpieszają rozwój tej frakcji. Ostatnim perkiem charakterystycznym dla Rebelii ZKH jest Dzika Furia uruchamiana w momencie bombardowania wrogich planet co skutkuje znacznym zwiększeniem szybkości ataku.

Tyle opcji, od czego zacząć?

            Już na samym początku gry otrzymujemy możliwość rozbudowy infrastruktury planetarnej, około planetarnej jak i konstruowania jednostek. Na samym początku proponuje zbudować ze dwie jednostki zwiadowcze i wysłanie ich w przestrzeń kosmiczną w celu uzyskania jak największej ilości informacji na temat otaczających nas planet oraz surowców jakie można na nich uzyskać, jak i w celu znalezienia planet naszych przeciwników. W momencie kiedy nasi szpiedzy zbierają informacje my możemy zacząć przygotowywać się do bitwy produkując jednostki bojowe. Pamiętajmy, że pierwszy okręt liniowy mamy za darmo a więc dzięki temu mamy dość pokaźny arsenał na start. Po za kolejkowaniu możemy zacząć już budowę pierwszych budynków pozwalających nam na badania. Kiedy tylko budowa laboratorium u naszych buntowników zostanie zakończona opracujmy sobie nowe jednostki a mianowicie Corvetty ponieważ są one bardzo skuteczne przeciwko większym okrętom takim jak Okręty Liniowe i Tytani. Następnie zacznijmy budowę kilku lekkich fregat i wyruszmy na najbliższą planetę zdolną do skolonizowania. W trakcie walki z pirackim oddziałem okupującym daną planete zalecam budowe statku kolonizacyjnego chyba, że mamy na wyposażeniu okręt liniowy z możliwością kolonizacji. Pamiętajmy aby każdą nowo zdobytą planetę rozwinąć pod względem populacji aby przynosiła ona zysk kredytów a nie straty. Na początku gry polecam rozwój dyplomacji i obrony – dyplomacji w celu zyskania jak najszybciej pokoju z piratami po czym nasyłać piratów na przeciwników – w ten sposób zaoszczędzimy mnóstwo surowców i czasu na braku konieczności obrony.

Wprowadzenie do Sins of a Solar Empire. Poradnik gry.

Ragnarow.

Tytan, najpotężniejszy okręt będący na wyposażeniu każdej szanującej się floty, ogromny, z bardzo dużą wytrzymałością, a w przypadku Ragnarowa dochodzi jeszcze motyw bardzo silnego uzbrojenia, które pozwala w pojedynkę zniszczyć kilka okrętów liniowych wroga. Z upływem czasu, i z każdą kolejna wygraną bitwą tytan podobnie do okrętów liniowych gromadzi doświadczenie jednak w przeciwieństwie do liniowców tytan co poziom dostaje dwa punkty umiejętności z możliwością wydania na dostępne perki: 3 pasywne, 3 aktywowane. Ragnarow może zostać wyposażony w Dziki Ostrzał, Precyzyjny Strzał i Wybuchowy Pocisk jak i w zdolności pasywne takie jak Utwardzone Stop, Kompozytowe Platformy i Zbiorniki Magnetyczne.

Talenty Aktywowane.
Dziki Strzał pozwala nam na ostrzał przeciwników znajdujących się we wskazanym przez nas obszarze,
Precyzyjny Strzał (zalecane) koncentruje ogromny ładunek energii na jednym celu co wywołuje potężne obrażenia, według mnie jest to najbardziej opłacalny aktywowany perk z owej trójki,
Wybuchowy Pocisk pozwala nam na odrzucenie jednostek wroga od nas tym samym zadając im silne obrażenia.

Z pasywnych umiejętności możemy wybrać utwardzone stopy, kompozytowe platformy i zbiorniki magnetyczne.

Talenty Pasywne.
Utwardzone stopy (Zalecane) zwiększa nam maksymalne punkty kadłuba, pancerz, i punkty osłony oraz przyspiesza regeneracje punktów kadłuba jak i osłon
Kompozytowe platformy (Zalecane) zwiększa potencjał uzbrojenia zamontowanego w tytanie początkowo o 15%
Zbiorniki Magnetyczne, które przyczyniają się do możliwości zbierania większej ilości antymaterii potrzebnej do skoku po ścieżce fazowej czy używania zdolności tytana, ponadto regeneruje się ona szybciej tak samo jak i nasze zdolności aktywowane mają krótszy czas odnowienia.

Po osiągnięciu 3 poziomu naszym tytanem zyskujemy możliwość wykorzystania punktów zdolności na tak zwany ultimate, który w tym przypadku nazywa się Przeciążenie, które znacznie zwiększa skuteczność kolejnej zdolności tytana. Tak więc dzięki przeciążeniu połączonym z 3 poziomem takiego Precyzyjnego strzału możemy zlikwidować okręt liniowy wroga z pełną ilością zdrowia i osłon, kusząca propozycja czyż nie?

Zapowiedź.

W niedługim czasie ukażą się również inne poradniki, począwszy od wprowadzenia kolejnych ras i frakcji kończywszy na late gamemowej rozgrywce dla zaawansowanych graczy.

Minimalne wymagania sprzętowe.
CPU: 3GHz Intel Pentium 4 Processor lub podobny
RAM: 2 GB RAM
GPU: 256 MB na karcie graficznej z Pixel Shader 3.0
DX: 9.0c
OS: Windows 10/8/7 SP1/ Vista SP2

*Avatar artykułu pobrany ze strony huntmar.com

Podziel się wiedzą z innymi

Komentarz do postu